בינה מלאכותית ולמידה קונסטרוקטיבית

אהבתם את הפוסט? שתפו עם חברים!

בחודשים האחרונים נחשפנו כולנו, נשי ואנשות חינוך, למגוון כלי הבינה המלאכותית וליכולות המרשימות שלהם, ובמינונים מוגברים.

ההתנסות עם היכולות המדהימות של הכלים החדשים מעלות מיד שאלות מהותיות לגבי ההשלכות של השימוש בהם: האם הערך של יצירה מקורית יורד? האם לומדות ולומדים יתמקדו בעיקר מציאת קיצורי דרך?  ומה תפקידנו כמורות ומורים בהקניית מיומנויות למידה עדכניות, כמו גם בעיצוב תהליכי למידה משמעותיים שיפתחו מומחי תוכן מרשימים ונשות מקצוע מיומנות?

אין ספק שצריך לחשוב מחדש על דרכי ההוראה שלנו ולכלול בהן משימות שעושות שימוש בכלי ה-AI. המשימות הללו צריכות לאתגר את הלומדות שלנו מצד אחד, ובאותו הזמן לספק להם את הפיגומים הנדרשים לשם כך.

זה הופך להיות מעניין יותר ומאתגר יותר לנוכח העובדה שהבוט בטלפון הנייד יכול לנתח תיאוריות, להשוות בין רעיונות, לכתוב סיפורים, להביא דוגמאות מהחיים האמיתיים ועוד ועוד…

במאמר המצורף תמצאו שישה תרחישים לעיצוב משימות לקורסים, הכוללות מספר שלבים, הנסמכים זה על גבי זה, ומבטיחים מעורבות מעמיקה של הלומדים, על פי עקרונות הגישה הקונסטרוקטיבית.

המאמר נכתב נכתב על ידי ד"ר ליאת אייל, ד"ר אפרת פירסט בשיתוף המתמחות והמתמחים  בתכנית חדשנות ועיצוב למידה דיגיטלית באקדמיה במכון מופ"ת.

נשמח אם תקראו ואם תשתפו אותנו ברעיונות נוספים משלכם.

לחצו לקריאה

מקור תמונת השער: Lexica.art

 

קרא גם:

תפריט